A testületi ülésről röviden: kritikán aluli!

Nem vették napirendre az MSZP-frakció előterjesztését, ami Fejes Róbertné alpolgármesteri tisztségből való visszahívásáról (azaz leváltásáról) szólt. Vagyis annyi takargatnivalójuk van, hogy még azt sem engedték meg, hogy erről a témáról egyáltalán beszélni lehessen, nemhogy szavazni az alkalmasságáról!

Napirend előtti hozzászólásomban alaposan beolvastam a városvezetésnek (hamarosan közzéteszem a teljes szöveget), és a végén kértem Dávid Zoltánt (és hangsúlyoztam, hogy személyesen ő válaszoljon, ne passzoljon le mindig mindent), hogy adjon tájékoztatást arról, hogy milyen rendőrségi nyomozás, házkutatás történt az önkormányzat tulajdonában lévő Városüzemeltetési Zrt.-nél! Ekkor nemhogy maga válaszolt volna, mint ahogy egy normális polgármesterhez illik, hanem csak annyit mondott, hogy majd a napirendek végén tájékoztatást ad a cég vezérigazgatója. A szervezeti és működési szabályzat miatt (amit ugye ők csináltak olyannak, amilyen) ekkor nem válaszolhattam, de az egyik napirendi pontnál, ami éppen a Városüzemeltetésről szólt, és a vezérigazgató ott ült kint a mikrofon mellett, ismét kértem, hogy akkor talán meg is kaphatnánk azt a tájékoztatást – mi és nem utolsósorban az orosháziak. Erre nem reagált Dávid, mintha nem mondtam volna semmit. Már majdnem véget ért a testületi ülés nyilvános része, már éppen zárt ülést rendelt volna el Dávid, amikor gyorsan ügyrendi gombot nyomtam, hogy hé-hahó, az eleje óta várom a kérdésemre a választ! Na, erre nagy nehezen lett egy tájékoztatás, aminek a lényege az, hogy a hír, ami az interneten megjelent, igaz! (Majd erről is beszámolok később részletesen.)

A mindenki által utált jelenlegi buszmenetrend marad, ami most van, csókos cégnek fizetnek 10 milliót, amikor nem kéne, csókost megbíznak „közbeszerzéssel”, ami 100% mutyigyanú, az Alföld Gyöngye Hotel bérlését meg ismét megpályáztatták (ezekről az ügyekről itt írtam), most már valaki elviheti úgy is a szálloda bérleti jogát, hogy bármilyen alacsony összeget is ígérhet, és így tovább, az egész testületi ülés kritikán aluli volt.

Ja, és azt tudta, hogy a Városüzemeltetési Zrt. (igen, az, ahol kint voltak a nyomozók hűtlen kezelés gyanúja miatt házkutatáson) rákerült a NAV szégyenlistájára? Nem? Ezt bezzeg nem írta meg az Orosházi Élet? Akkor tájékoztatásul idemásolom Fetser János interpellációját, és az arra kapott „választ”. (Ebben nem is a bírság összege, hanem a tény az ilyesztő, hogy mennyi munkavállalót foglalkoztat az önkormányzat cége alkalmi munkavállalóként! Ja, és ha erre nem kérdezünk rá, nyilván nem is tájékoztattak volna bennünket különben…) Minden másról később…

Törvénysértés Orosházán ismételten!

Tisztelt Polgármester Úr!

A be nem jelentett alkalmazottak, illetve foglalkoztatottak szégyenlistáján természetesen 2739-es szám alatt található az Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. (Orosháza, Fürdő u. 5.) is. A jogsértést megállapító határozat 2017. augusztus 23-án kelt. Végrehajthatóvá 2017. szeptember 28-án vált.

Szeretném megkérdezni, hogy a szégyenteljes cégalapítások és becsődölések, a felesleges gépkocsivásárlások, megkérdőjelezhető foglalkoztatások stb. után talán csak nem azt jelenti ez a határozat, hogy törvénytelenül foglalkoztattak munkavállalót az önkormányzat 100%-os tulajdonában álló cégnél? Kérem ismertesse a Nemzeti Adó- és Vámhivatal végrehajtható határozatának tartalmát, valamint a törvénysértés tényét, és azt, hogy ezen tényt miért hallgatták el?

Van-e a határozatnak jogi és erkölcsi felelőse? Történt-e felelősségre vonás?

Várom megtisztelő válaszát!

Fetser János

önkormányzati képviselő

Dávid Zoltán „válasza”

Tisztelt Képviselő Úr!

A „Törvénysértés Orosházán ismételten!” tárgyú interpellációjára a következő választ adom:

Az Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. vezérigazgatóját, Benkő Ferenc urat az interpellációjában írtakkal kapcsolatban megkerestem, aki az alábbiakról tájékoztatott.

2017. július hó 05-én az Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató Zrt. által üzemeltetett szállodában a NAV munkatársai próbavásárlást tartottak.

A próbavásárlás során a recepciós kolléga előírás szerint tett eleget nyugtaadási kötelezettségének, viszont megállapítást nyert, hogy az ott eredetileg alkalmi munkavállalói státuszban foglalkoztatni kívánt személy – emberi mulasztás és adminisztrációs hiba következtében – bejelentés nélkül végezte aznap a munkáját.

Arról is tájékoztatott, hogy ez a mulasztás azért történhetett meg, mivel költséghatékonysági szempontból a társaság főszezonban,

napi átlagban 20 főt foglalkoztat alkalmi munkavállalóként.

A bejelentést helyileg nem a Gyopárosfürdőn található szálloda, hanem a központi telephelyünkön található munkaügy végzi az egyes részlegektől előre megkapott igények alapján.

Természetesen amint észlelték mulasztásukat, elektronikus formában azonnal bejelentették biztosítottként a kérdéses munkavállalót, az erre a célra szolgáló megfelelő nyomtatvány kitöltésével.

A feltárt hibát elismerték, nem vitatták, az érte kirótt 100.000,-Ft bírságot 2017. augusztus 25-én megfizették.

Hasonló hibák kiküszöbölése érdekében vezérigazgató úr által leszabályozásra került az alkalmi munkavállalók foglalkoztatásával kapcsolatos adminisztratív eljárási rend, melynek betartása szigorúan ellenőrzés alatt áll.

 

 

Ne maradjon le semmiről!