Simonka-érdek visszaverve: megvédtük Orosházát! (2. rész)

Van Orosháza tulajdonában néhány – egyébként megkérdőjelezhető állapotú – tehergépjármű, valamit kezdeni kellene velük. Na, vajon mit tesz a Dávid Zoltán-féle városvezetés? Behoz egy olyan előterjesztést, ami arról szól, hogy menjenek a gépjárművek Pusztaottlakára, Kaszaperre meg egy magáncéghez, mindenféle pályáztatás, meghirdetés nélkül, csak úgy. Még szép, hogy az ellenzék felemelte a hangját, és a végére eredményt is értünk el, mert ettől az eredeti javaslatuktól visszaléptek.

A tehergépjárműveket – odaadó médiafelvezetéssel – még 2015 közepén vásárolták a Pilot program keretében. „Természetesen” használtan, „természetesen” – véleményünk szerint – túlárazva, rossz vásárt csinálva a költségvetésnek, hovatovább az adófizetőknek, jó vásárt csinálva azoknak, akik ilyen árakon el tudták azokat adni. Az is megérne egy misét, hogy a Nissan Pick Up autókat kik, mikor, milyen célokra használták az utóbbi két évben, de most maradok a bizonyítható tényeknél.

Tény, hogy a nagy hírveréssel beharangozott Pilot program bedőlt. Az a több mint 1 milliárd forintos (!) program, amit a magyar költségvetés közpénzéből a Simonka „stáb” kapott, nem váltotta be a hozzá fűzött reményt. Már amennyiben – Simonkát ismerve – valakiben is volt „remény”, hogy ezúttal másként fog alakulni. Hát nem.

Megjelent a 168 óra című hetilapban egy tényfeltáró újságcikk, ami szerintem röviden és jól összefoglalja az egész program lényegét, ajánlom elolvasásra.

A hozzászólásomban egyébként annyit itt is elmondtam, hogy a Pilot előtt is volt „sima” Start munka program, meg most is van, és lesz is. Ez azért lett volna „Pilot”, azért kapott rá Simonka ilyen irdatlan nagy pénzt, mert azt ígérték, hogy ez majd piaci alapon „megáll a saját lábán”. Hát nem állt meg, ezt az első pillanatban lehetett tudni, nem is ez volt a kitalálóknak a célja. Főleg nem az, hogy az itt élők minél nagyobb számban juthassanak munkához (még ha csak közmunkához is, minimálbér alatti fizetéssel, amiből csak a Fidesz szerint lehet megélni), hanem

az volt az eredendő céljuk véleményem szerint, hogy ilyen-olyan „közbeszerzéseken” „tanácsadásra”, „kommunikációra”, „anyagbeszerzésre” kifizetéseket lehessen eszközölni. Több száz milliós értékekben!!!

Folyamatosan gyűjtjük az ezekkel kapcsolatos információkat, úgy gondolom, lassan ez az ügy is – mint már annyi más – a mi részünkről feljelentéssel fog végződni.

Az előterjesztés, amely a képviselő-testület elé került, most mindössze arról szólt tehát, hogy azt a néhány tehergépjárművet, ami Orosháza tulajdonában van, és senki már el sem akarna venni, a magunk hülye eszéből, adjuk oda ingyen Pusztaottlakának, Kaszapernek, illetve üzembentartói szerződéssel bérbe (mindössze havi 10 ezer forintért) a SONI HÚS Kft.-nek.

Az ellenzék egységesen és teli torokból követelte azt, hogy minden gépjármű maradjon itt Orosházán, hirdessük meg orosházi vállalkozásoknak.

Az előterjesztést valamiért Bojtor István alpolgármester nyújtotta be, és nem a „Pilot-témafelelős” Fejesné, ami komoly gondot is okozott a városvezetésnek a vita során, mert láthatóan állandóan Fejesné kívánt volna hozzászólni, a mi általunk elmondottakra reagálni, csak visszanyalt a fagyi! Az idióta SZMSZ-ük miatt, amivel eredendően bennünket korlátoznak, Fejesné is csak kétszer szólhatott volna hozzá. Ez „persze” most nem zavarta Dávidot, újra és újra megadta „ügyrendben” a szót Fejesnének. Tudjuk, amit szabad Jupiternek…

Én azzal kezdtem, hogy ez egy mutyielőterjesztés, igazából komolyan sem kellene venni, a cél nyilvánvaló: itt is Simonka érdekeinek a kiszolgálása. (Na, vajon miért pont Pusztaottlaka?!) Megkérdeztem, ha már írják az „előterjesztésben”, hogy eredendően konzorciumot hoztak létre a Pilotra, akkor kik voltak ennek a tagjai, hogyan születtek a döntések, mivel több településen járva arra panaszkodtak, hogy ezekről a személyekről semmit sem tudtak, a döntések a fejük felett, a megkérdezésük nélkül születtek. Mivel elsőre nem kaptam választ, megkérdeztem másodszor is. Erre Fejesné nagy nehezen mondott 4 nevet (az 5. név eszébe sem jutott), ezt a névsort érdemes összehasonlítani azzal a hivatalos válasszal, amit utólag küldött, amikor már „eszébe jutottak a nevek”. (Azon az apróságon se akadjunk fenn, hogy én kérdeztem, de a választ Fetser Jánosnak címezték.) A testületi ülésen mondott nevek: Garay Rita (Tótkomlós), Varga Gusztáv (társulás elnöke), Csürhés István (Kaszaper), Fejes Róbertné.

Letöltés (PDF, 22KB)

Ennyit Fejes Róbertné alpolgármester „hozzáértéséről”! Még a konzorcium 5 fős elnökségét sem tudta probléma nélkül felsorolni. Komoly elnökség lehetett! Komoly program komoly témafelelőse!

Arra is rákérdeztem, hogy azzal a nonprofit kft.-vel, amit az előterjesztés első oldalán írnak, és amelyik eddig ezeket a teherautókat használta ingyenesen, miért szüntették meg a megállapodást, de erre már nem válaszoltak. Szokás szerint.

Tehát addig mondtuk-követeltük a gépjárművek orosházi kézben tartását, hogy az előterjesztő Bojtor István meghajolt, Dávid Zoltán pedig szünetet rendelt el. Elvonultak tanácskozni, visszajöttek, és módosítottak az eredeti javaslatukon: marad minden orosházi kézben, a legtöbb gépet meg is hirdetik nyilvánosan.

A Simonka-érdeket – legalább ebben az ügyben – visszavertük!

A napirendi pont vitája. Vágatlan hangfelvétel. Hallgassa meg!

 

 

 

Ne maradjon le semmiről!

 

Borítókép innen.